Védjegyjog Németországban
A védjegyjog az egyes áruk és szolgálatások eredetének azonosítására szolgáló jogi oltalom. Megkülönböztető képessége folytán az áruknak és szolgáltatásoknak sajátos, eltérő jelleget ad, ezzel biztosítva, hogy a fogyasztók az összetévesztés bármely eshetősége nélkül megkülönböztessék az adott védjeggyel ellátott árukat és szolgáltatásokat más hasonló áruitól és szolgáltatásaitól.
A védjegy kiemelkedő szerepet játszik a marketingben és általában a piaci versenyben. A védjegy lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy kedvező vásárlási tapasztalat esetén azt megismételhesse, illetve kedvezőtlen tapasztalat esetén elkerülhesse a szóban forgó árukat és szolgáltatásokat.
A védjegyoltalom azt illeti meg, aki a megjelölést a törvényben előírt eljárás útján lajstromoztatja. Védjegyoltalmat szerezhet bármely természetes és jogi személy, valamint jogi személyiség nélküli gazdasági társaság is. Védjegyoltalmat olyan gazdasági társaság is szerezhet, amelyik nem folytat tevékenységet. Többen, közösen is megszerezhetik a védjegyoltalmat.
A márkaépítés és a német piacra lépés során kiemelkedő szerepe lehet a védjegyoltalomnak, hiszen könnyen jogsértést követhet el az, aki nem körültekintően jár el.
Szabadalmi jog és védjegyoltalmi ügyekben forduljon irodánkhoz bizalommal.
Versenyjog Németországban
Az egységes versenyjogi szabályozás a tagállamok piacgazdaságának alapját képező tisztességes gazdasági verseny védelmével, valamint a versenytársakkal és a fogyasztókkal szemben tanúsított tisztességtelen piaci magatartások megakadályozásával kapcsolatos szabályokat felölelő jogterület.
A versenyjog két nagy jogterületre osztható. Egyik jogterület a tisztességtelen verseny elleni szabályozás, amely magában foglalja többek között a versenytárs jó hívnevének sérelme, az üzleti titoksértés, a jellegbitorlás elleni rendelkezéseket, a másik jogterület pedig a versenykorlátozások joga, mely felölei a a versenykorlátozó megállapodások tilalmára (kartelltilalom) a gazdasági fölénnyel való visszaélés tilalmára, valamint a vállalatok közötti összefonódások (fúziók) ellenőrzésére vonatkozó jogszabályokat.
A tisztességtelen versenycselekményekkel és a piaci erőfölénnyel visszaélő vállalkozásokkal szemben a törvényalkotó – figyelemmel a fogyasztókkal szemben tanúsított kereskedelmi gyakorlatra – az Európai Uniós szabályaival összhangban, törvényi szinten szigorú követelményeket fogalmazott meg.
A követelményeknek való megfelelés, továbbá a sikeres marketing és PR stratégia megvalósítása számos esetben jelentős kihívások elé állítja a vállalkozásokat. A jogsértőnek minősülő kommunikáció magas bírságok kiszabásával járhat.
Ezért a fogyasztók irányába történő marketingkommunikáció tervezésekor érdemes a gyakorlatot jól ismerő jogász segítségét kérni a kommunikációs anyagok véleményezéséhez és a jogszabályoknak megfelelő, de mégis hatékony kommunikáció megvalósításához.
Szolgáltatásunk versenyjog területén:
- tanácsadás és jogi vélemények készítése a versenyjogi szabályokra figyelemmel
- tisztességtelen versenycselekményekkel kapcsolatos fellépés
- jogsértések elleni felszólítások, egyezségi megállapodások előkészítése
- fogyasztói és egyéb marketingkommunikációk, promóciós szabályzatok véleményezése és kidolgozása
- vállalkozások közötti vertikális és horizontális megállapodások versenyjogi szempontból történő véleményezése és szerkesztése
- erőfölénnyel rendelkező vállalkozás számára tanácsadás
- képviselet versenyhatóság előtt
- képviselet jogorvoslati eljárásokban
Foglaljon online időpontot az ingyenes jogi konzultációra
Ingyenes konzultáció
Időtartalma: 20 perc
Helyszín: Google Meet, Zoom, Telefon
Ár: ingyenes